Dag 1 in Bangkok City

7 december 2018 - Bangkok, Thailand

Gisteren (6 december) ben ik naar Bangkok city gegaan. Ik ben met de taxi en de metro gegaan. Ik heb daar een enorm leuke dag gehad met twee anderen (van Duitsland). Eerst zijn we naar het Lumphinipark geweest. Daar hebben we rondgewandeld. Ik heb varanen gezien en schildpadden! Echt super gaaf! Ik heb coconut sap gedronken en daarna zijn we met een tuk tuk naar de haven gereden en hebben daar een privé boot gehuurd voor een uur. We hebben enorm grote snoeken gevoerd met brood en mooie gebouwen gezien. Ook was er een “floating market” bootje aanwezig op het water en daar hebben we een tros “mini” bananen gekocht voor 22 bath (60 cent). Super schattig en super lekker zoet!

Na de boottocht zijn we wezen wandelen langs mini winkelstraatjes en een beetje rondgekeken naar leuke winkeltjes. Ook natuurlijk avond gegeten bij een leuk Thais eettentje! Lekker Phad Thai met kip gegeten! Zoek maar op wat dat is haha, heel lekker in ieder geval! Na het eten nog wat winkeltjes bezocht en een uur massage gehad. Een uur massage is hier maar 8 euro hahahaha! Daarna met de tuktuk naar de Baiyoke tower gereden. De tuktuk is zooooooo grappig om mee te maken! Ze scheuren keihard door de stad in een klein open wagentje! Het verkeer is echt chaos in Thailand HAHA! Eenmaal bij de Baiyoke tower zijn we naar de 84ste verdieping gegaan (308 meter hoog!) en genoten van een prachtig uitzicht! Ook hebben we een heerlijke cocktail gedronken. Ik had de Blue Hawaii cocktaill. Daarna met de tuktuk terug naar het m Skytrain station en vervolgens teruggereden naar het hotel.

Net heb ik (7 december 10.20 uur) genoten van mijn ontbijt en lig nu even aan het zwembad. Zo douche en klaarmaken. Zo weer richting Bangkok, o.a. een tempel bezoeken! De rest is nog een verrassing voor zowel mijzelf als voor jullie hahaha!

* Zie fotoalbum voor vier fotocollages

Bye bye x