Laatste dag Bangkok en de reis naar Cha Am

10 december 2018 - Bangkok, Thailand

Gisteren (8 december) ben ik naar de Tempel Wat Phra Kaow en The Grand Palace geweest. Wat was dat prachtig zeg! Woow! Heel groot ook! Ik kwam binnen en kon mijn ogen niet geloven!

Het was even reizen. Eerst de skytrain, de metro en daarna de Taxi maar het was het waard.  Er was wel enorm veel verkeer op de weg hahaha! Over 6 km heeft de taxi 35 minuten gedaan i.v.m. files. Verkeer in Bangkok is altijd chaos hahaha!

Ik heb echt mooie foto’s kunnen maken! Jammer dat de lucht bewolkt/grijs was maar misschien voor mij en de andere mensen ook beter want de dresscode (i.v.m. respect voor buddha) is een lange broek en een shirt dat de schouders en de decelotee bedekt. Ook dichte schoenen zijn verplicht.

Verder die avond niet veel gedaan. Poging tot vroeg slapen i.v.m. de wekker die om 6.45 ging maar dat ging niet helemaal zoals ik wou (last van lichte jetlag) dus ik sliep pas om 02.30 uur middernacht...

Vanochtend ontbeten, koffer ingepakt en toen de taxi, skytrain en metro naar het Hua lamphong trainstation gepakt. Net 4 uur in de trein gezeten van Bangkok naar Cha Am. Vanuit daar naar patchaburi. Daar ga ik een week met olifanten aan de slag!

De trein was erg apart om mee te reizen haha! De metro en skytrain zijn heel luxe en de trein is heel oud. Er hangen ventilators in de trein, er zijn ramen die je open kan doen, de deuren staan gewoon tijdens het rijden open en armere mensen wonen echt !!Letterlijk!! 2 stappen van de rails af!! Er zat zelfs iemand op een oude bank buiten in “de achtertuin” hahahaha direct aan het spoor..

Op de grotere stations hebben ze een man die met een rode en groene vlag staat wat mensen laat uitstappen en instappen en een die 3 x een bel luid. Soort van waarschuwing van de trein vertrekt bijna hahaha!

Er was een Thaise man die Engels had geleerd dus hij had hele verhalen hahaha! Leuk om te zien dat hij het leuk vind om Engels te praten! Er lopen mensen in de trein rond die drinken en eten verkopen. De Thaise man had noodles to gekocht en gaf een pakje aan mij, hahaha vet lief. Het was lekker! Erg zoet en pittig tegelijk!!

* zie foto’s voor een fotocollage van deze dag

1. Priscilla Hintum:
    10 december 2018
    Leuk geschreven
  2. Thomas van Hintum:
    10 december 2018
    Zeker weten, ga zo door! 😜