De dagen in cha am!

20 december 2018 - Cha-am, Thailand

Wat zijn mensen in Thailand toch enorm aardig en behulpzaam! Echt wauw!  Vooral bij mijn verblijf in cha am! Ik heb deze dagen gewoon de scooter van de eigenaar mee mogen pakken voor een heel klein bedrag, ze hebben me gratis gebracht naar cha am station, gratis gebracht naar Hua Hin night market en opgehaald. Ik heb zelfs geld gekregen omdat ik 1 dag eerder het hotel verlaat (i.v.m. de trein tijden en mijn terugvlucht).

De afgelopen dagen druk bezig geweest met touren op de scooter! Ik ben bij de cha am mountain geweest, een boerderij waar ik onder andere vissen, schapen, geiten, konijnen, camelen, herten, schildpadden, zwanen, paarden, koeien, varkens kon voeren en struisvogels en krokodillen kon zien. Daarna naar de swiss sheep farm geweest. Ook ben ik in het cha am forest park geweest. Helaas geen wilde gibbons gezien maar misschien maar goed ook hahaha! Wel (midden) op de weg naar cha am mountain zo’n 10-15 apen gezien.

Dag erna naar pranburi beach en pranburi mangrove en forest park gereden (ongeveer 95 km in totaal) en ja met de scooter haha! Je rijd daar met de scooter op de snelweg (en de fiets) en je scooter kan 100 hahahaha! Scooters rijden ook nog eens tegen het verkeer op de snelweg in op de vluchtstrook. Pranburi beach was echt prachtig! Een zandstrand met links en rechts een berg! Stroming en golven waren enorm! Ben 2x onderuit gekieperd door een golf hahahaha en daardoor me knie en heup open gehaald aan aan de schelpjes. Niks voor niks een rode vlag natuurlijk!  Hahahaha achja! Pranburi forest en mangrove park was ook echt geweldig mooi! Ik heb foto’s gemaakt wat lijkt op foto's van internet haha! Zo prachtig is het! Super mooi uitzicht en allemaal Oranjes in de mangrove. Ook een boottochtje gemaakt door de mangrove en de oude vissershaven.

Vandaag (20 december) een reis van 6,5 uur gemaakt terug naar Bangkok. Ik verblijf hier 1 nacht en ik vlieg morgenavond 20.30 uur deze tijd dus bij jullie -6 uur. Lekker om weer naar huis te gaan maar ook weer jammer want Thailand is een prachtig land met heel veel aardige mensen.

Zie foto’s

1. Nancy:
    20 december 2018
    Geniet nog maar even....en een goede terug reis!!😘